استانداردسازی تبلیغاتی (آگهی های مطبوعاتی)

استانداردسازی تبلیغاتی (آگهی های مطبوعاتی)

آگهی های مطبوعاتی

ویژگی یک آگهی مطبوعاتی استاندارد:
*اصل یک : انسجام
در این اصل آیتم هایی که به هم مربوط هستند باید با هم یک گروه را تشکیل بدهند و یک فرم واحد متصل به هم را ایجاد کنند با استفاده از این اصل می توان از بهم ریختگی جلوگیری کرد و مفهوم ، محتوا و طرح یک انسجامی داشته باشند که مخاطب رغبت بیشتری به خواندن آگهی داشته باشد.

*اصل دو : هم ترازی
در این اصل هر عنصر در صفحه باید با بقیه عناصر در ارتباط باشد . همترازی تضمین میکند که یک صفحه هموار ، با قابلیت آسان خوانده شدن داریم . به عنوان یک قانون همیشه به یاد داشته باشید وقتی یک عنصر کلیدی در صفحه خودش را نشان میدهد که بعنوان یک نقطه کانونی ، با همه عناصر دیگر تراز باشد و آن باید در امتداد یک خط فرضی با یک عنصر دیگر تراز باشد .
*اصل سه :تکرار
تکرار عناصر بصری مانند رنگها ، فرم و شکل ها ، بافت ها ، خطها در سراسر یک طرح می تواند به نمایش پیام مهم شما کمک کند تکرار باعث می شود تا محتوای شما متحد ، منظم و با قانون و از لحاظ بصری جذاب به نظر بیاید.
یک اخطار درباره اصل تکرار : مراقب باشید که زیاده روی نکنید. تکرار زیاد یک عنصر میتواند صفحه آگهی را در هم نشان دهد و از نظم جلوگیری کند .

*اصل چهار: کنتراست
استفاده از کنتراست در یک طرح برای ایجاد تفاوت و چیدمان عناصر بر اساس اهمیت ، ضروری به نظر می رسد. با ایجاد کنتراست در رنگ ، اندازه ، بافت و حتی فونت شما می توانید قدرت بصری ایجاد کنید و توجه را به سمت پیام اصلی جلب کنید .برای داشتن یک طرح موثر ، تفاوت ها را ضعیف به کار نگیرید. باید با هم ۱۸۰ درجه تفاوت داشته باشند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *