استانداردسازی تبلیغاتی (تبلیغ در مراکز تجاری و خرید)

استانداردسازی تبلیغاتی (تبلیغ در مراکز تجاری و خرید)

تبلیغ در مراکز تجاری و خرید

تبلیغات در مجتمع‌های تجاری و مراکز خرید راه بسیار مناسبی برای معرفی و شناساندن یک برند یا محصول به مشتریان بالقوه و بالفعل است؛ به نوعی می‌توان این شیوه از تبلیغ را در دسته تبلیغات در نقطه فروش قرار داد. تبلیغات در مجتمع‌های تجاری نسبت به سایر روش‌های تبلیغات محیطی مانند استفاده از بیلبورد یا نمایشگرهای شهری، روشی ارزان‌تر برای تشویق افراد به امتحان کردن محصولات و خدمات و در نهایت گسترش و توسعه نام تجاری برند است. همچنین توجه به موقعیت، جمعیت، گروه‌های سنی و سطح درآمد افراد مراجعه کننده به یک مرکز خرید، می‌تواند در اثربخشی تبلیغات نقش به سزایی داشته باشد.

مجتمع‌های تجاری یا مراکز خرید شامل تعدادی فروشگاه بوده که از یک یا چند صنف مختلف تشکیل می‌شوند و ارتباط مستقیم بین عرضه و تقاضا را برقرار می‌نمایند. مشتریان را می‌توان به دو بخش کلی تقسیم کرد؛ خریداران متمرکز و خریداران بی‌انگیزه. خریداران متمرکز خریدارانی هستند که با هدف مشخص وارد مراکز تجاری شده و اقدام به تهیه کالای مورد نظر خود می‌کنند. خریداران بی‌انگیزه خریدارانی هستند که بدون نیاز به کالای خاصی وارد مراکز تجاری شده و اقدام به بازدید از آن‌ها می‌کنند. هر دو دسته از این مشتریان برای مراکز تجاری بسیار مهم هستند. جالب است بدانید به‌طور میانگین یک خریدار در هر ماه ۳ مرتبه از مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری بازدید می‌کند، جالب‌تر اینکه ۸۰ درصد از این مشتریان، در هر بار بازدید از مراکز تجاری، مبلغ قابل توجهی را خرید می‌کنند. بازدید از مراکز تجاری نیز به صورت میانگین چیزی حدود ۸۰ دقیقه زمان می‌برد.

انواع تبلیغات در مجتمع‌های تجاری

در بیشتر کشورها، مجتمع‌های تجاری و مراکز خرید از پربازدیدترین مکان‌های شهر به حساب می‌آیند و روزانه هزاران نفر مخاطب را به خود جذب می‌کنند. این امر باعث شده است تا مراکز تجاری، دیگر تنها محلی برای خرید نباشند و مکانی برای گردهمایی و جذب افراد مختلف نیز به‌حساب آیند. با این حساب شانس برندها جهت معرفی محصولات خود و تاثیر بر تصمیم خرید افراد با تبلیغات محیطی در مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری افزایش می‌یابد. شیوه‌های متنوع و گوناگونی جهت اجرای این نوع تبلیغات وجود دارد که مرسوم‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها به این شرح است:

استفاده از نمایشگر‌های تبلیغاتی

نمایشگر‌های تبلیغاتی LCD به دلیل استفاده از تصاویر متحرک به راحتی می‌توانند نظر مخاطب را به خود جلب کنند.
نمایشگر‌های تبلیغاتی را می‌توان در مناطق پرتردد در یک مجتمع تجاری نصب کرد. از آنجا که این تبلیغات دائم در مقابل دید مخاطب تغییر می‌کنند باعث جذب بیشتر مخاطب و انتقال پیام به وی خواهند شد.
از طرف دیگر با توجه به پویا بودن محتوای تبلیغاتی که در نمایشگر‌های تبلیغاتی به نمایش گذاشته می‌شود، مخاطب به‌صورت ناخودآگاه جذب این پیام شده و چند لحظه‌ای را برای آگاهی بیشتر از پیامی که در حال نمایش است در مقابل نمایشگر‌ تبلیغاتی توقف می‌کند.

نصب پوسترهای تبلیغاتی در مکان‌های پرازدحام

قرار دادن آگهی‌های تبلیغاتی که در مسیر دید مخاطب قرار دارد باعث تاثیر مستقیم این آگهی بر روی افرادی ‌می‌شود که در حال خرید هستند. به همین دلیل نصب پوستر در جلوی دید مخاطب در در مناطق شلوغ و پرتردد در مجتمع‌های تجاری نیز یکی دیگر از روش‌های پربازده تبلیغات در مراکز تجاری است.
به دلیل موثر بودن آگهی‌های پوستری، این شیوه‌ از تبلیغ را در بیشتر مراکز تجاری شاهد هستیم. از این طریق می‌توانید توجه مشتریان را زمانی که در معرض دید آگهی قرار گرفته‌اند و آماده خرید هستند جلب کنید.

قرار دادن تابلوهای بک لایت

تابلوهای بک لایت تبلیغاتی را می‌توان از مهم‌ترین شیوه‌های تبلیغ در مجتمع‌های تجاری دانست. قراردادن این تابلو‌های بزرگ در قسمت‌های پرتردد، نظیر ورودی‌های مجتمع‌ تجاری، پله‌برقی‌ها، فروشگاه‌های پربازدید و مکان‌های صرف غذا، باعث می‌شود تا تبلیغات در معرض دید بیشترین تعدادِ مخاطب قرار گیرد.
از تابلوهای بک لایت می‌توان برای کمپین‌های مختلفِ تبلیغاتی، نظیر اطلاع‌رسانی در خصوص تخفیف در مناسبت‌های مختلف استفاده کرد.

تابلوها یا ماکت‌های تبلیغاتی معلق در فضایی بین طبقات

تابلو‌های تبلیغاتی یا ماکت‌ها را می‌توان در ابعاد بزرگ در قسمت‌های روباز یا فضاهای خالی داخل مراکز مجتمع‌های تجاری به خدمت گرفت. این تابلوها شیوه‌ای منحصربه‌فرد برای تبلیغات هستند که می‌توان آن‌ها را در قسمت میانی طبقه اول و دوم مراکز خرید نصب کرد.
از آنجایی که تبلیغات در دو طرف این تابلو‌ها قرار می‌گیرد، مخاطب، پیام را از زوایای مختلف مشاهده خواهد کرد. بدون شک تبلیغات در مجتمع‌های تجاری به هر اندازه که بزرگ‌تر و خلاقانه‌تر باشند، به همان اندازه نیز اثربخشی بیشتری خواهند داشت.

 بیلبورد های تبلیغاتی ورودی مراکز خرید

حتما در نظر داشته باشید اولین چیزی که در یک ساختمان به چشم می خورد ورودی ساختمان است . به همین خاطر نصب و اجرای تبلیغات در فضاهایی که دردید عموم قرار دارد و فاقد  کاربری است را می توان بعنوان جایگاهی برای پوستر ها و بیلبورد ها طراحی نمود.

برگزاری مسابقات و رویدادهای مختلف

استفاده از بازدیدکنندگان مشهور و سرشناس، برگزاری جشنواره‌های فروش، برگزاری مسابقات و قرعه‌کشی میان مشتریان یک مرکز تجاری در کنار تبلیغ برای محصول و برند می‌تواند به رونق فروش نیز کمک کند.

مزایای تبلیغات در مجتمع‌های تجاری

  • جذب مشتریان بیشتر
  • استفاده بهینه از فضای مراکز تجاری
  • تاثیرگذاری بر تصمیم نهایی مشتری برای خرید
  • ایجاد تصویر ذهنی قوی برای بازدیدکنندگان
  • ایجاد تمایز و نوآوری در شیوه‌های معرفی محصولات در بین رقبا
  • جذب مشتریان بی‌انگیزه و افزایش فروش روزانه

در مجموع باید گفت هر جا مشتری حضور دارد بهتر است که تبلیغات نیز حاضر باشند. مجتمع‌‌های تجاری یا مراکز خرید با توجه به حجم بازدیدکننده زیادی که در هر روز دارند، گزینه بسیار مناسبی برای تبلیغات هدفمند و افزایش رونق و بهبود عملکرد یک نام تجاری به حساب می‌آیند.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۷۳۸۱۵۸۰۹ – ۰۷۷۳۷۲۶۲۸۳۳ بگیرید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *