تابلو پیام رسان- تابلو چلنیوم (چنلیوم)

تابلو پیام رسان- تابلو چلنیوم (چنلیوم)

تاریخچه تابلو چلنیوم

چلنیوم نامی است که اکثر مشتریان آن را به عنوان یکی از حروف های برجسته می شناسند و همانطور که گفتیم نام اصلی آن چنلیوم است که در زبان لاتین از مخفف دو کلمه aluminium + channel پدیدار شده است.
حروف چنلیوم بعد از ساخت حالتی U شکل و شبیه به کانال دارد که کانال در لاتین channel نامیده می شود و همین مورد مهم از دلایل اصلی نام گذاری حروف چنلیوم می باشد.
تاریخچه تابلو چلنیوم بر می گردد به سال ۱۹۸۰ میلادی در اسپانیا که شرکتی به نام MCI توانست آلومینیوم را طی فرایندهایی به صورت رول های آینه ای شکل تبدیل و با برند آلوراپید روانه بازار نماید که امروزه از معتبر ترین برندهای موجود چنلیوم در بازار بشمار می رود.

یکی از استراتژی های مهم و هدفمند در دنیای تبلیغات، ارتباط میان مشتریان و صاحبان مشاغل بشمار می رود که یکی از موثرترین راه های ارتباطی، تبلیغات محیطی می باشد و به دسته های متفاوتی مانند بیلبوردهای تبلیغاتی و تابلو های سردر اماکن تجاری تقسیم می شوند که ساخت و تولید آنها در مجموعه ها و شرکت های تابلو سازی انجام می گیرد. به عنوان مثال تابلو های حروف برجسته که تابلو چلنیوم یکی آنها بشمار می رود نوعی از تبلیغات محیطی می باشد که در انواع تابلو چلنیوم قابل اجرا می باشد.

همانطور که می دانیم تابلو حروف برجسته چلنیوم با ورود خود به بازار تابلوسازی و تبلیغات محیطی تحولی عظیم و نو را به راه انداخت ، که مورد استقبال سیل کثیری از مشتریان قرار گرفت.اما این تغییرات فقط به ساخت تابلو چلنیوم  به شکل ساده و معمول ختم نشد و تابلو سازان را بر آن داشت تا با تفکر و نوآوری به ساخت تابلو های چلنیوم به شکلهای مختلفی بپردازند.

تابلو چلنیوم چیست

تابلو چلنیوم یا همان چنلیوم که واژه اصلی و صحیح این متریال می باشد، یکی از تابلو های حروف برجسته است که به دلیل زیبایی و قیمت مناسب بین حروف های برجسته، مورد استقبال و خرید اکثر مشتریان قرار دارد.

حروف برجسته چنلیوم که امروزه در انواع تابلو چلنیوم ساخته می شود در جهت تبلیغات به عنوان تابلو شرکت ها، ارگانها، تابلو سردر پاساژ، تابلو مغازه و مواردی مشابه مورد استفاده قرار می گیرد و در نوع خود می تواند از موثرترین راه های تبلیغاتی بشمار رود.

قبل از توضیحات در مورد انواع و قیمت تابلو های چلنیوم لازم می دانیم تا به جزئیات و متریال های مصرفی در ساخت تابلو چلنیوم بپردازیم.

تمامی تابلو های تبلیغاتی قبل از اینکه به مرحله نصب برسند می بایست توسط متریال های مختص به خود تولید شوند که تابلو چلنیوم نیز از این مورد مستثنی نمی باشد و به طور معمول نیازمند اجناس مصرفی در تولید خواهد بود که در ادامه به آنها اشاره ای خواهیم داشت.

                                    

 

رول چنلیوم در تابلو چلنیوم

چنلیوم که متریال اصلی و دلیل نام گذاری تابلو چلنیوم بشمار می رود نوعی آلومینیوم است که طی مراحلی به شکل ورق های آینه ای تبدیل می شود و در جهت ساخت حروف برجسته به عنوان لبه کار مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع منظور از لبه کار در حروف چنلیوم همان برجسته گی حروف است که معمولا این برجسته گی در ابعاد های ۷، ۹ و ۱۱ سانتیمتر تولید می شود و در انواع رول چلنیوم همراه با رنگ های متفاوتی به فروش می رسند. برخی از انواع رول های چنلیوم عبارتند از رول چنلیوم ساده، رول چنلیوم لترمکس و رول های چنلیوم پانچ که در ادامه به آنها همراه با نمونه های ساخته شده خواهیم پرداخت.

پلکسی گلاس در تابلو چلنیوم

ورق پلکسی گلاس یا همان آکریلیک گلاس نوعی پلاستیک است که در سه نوع متفاوت تولید می شود و عبارتند از ورق پلکسی گلاس رنگی، پلکسی گلاس شفاف و پلکسی گلاس آینه ای که هر کدام از آنها در حرفه تابلو سازی از کاربردهای مختلفی برخوردارند. کاربردی ترین نوع ورق پلکسی در تابلو سازی ورق های رنگی هستند که در ساخت انواع حروف برجسته به کار می روند.
پلکسی گلاس در ساخت و تولید حروف برجسته چلنیوم نیز از متریال های اصلی این حروف برجسته بشمار می رود و به عنوان نمای اصلی حروف به کار گرفته می شود. پلکسی های رنگی این قابلیت را دارند که نور را از خود عبور می دهند ولی اجسام پشت آنها مشخص نخواهد بود.
مسلما در ساخت تابلو چلنیوم می بایست جهت روشنایی از المان های نوری در داخل حروف استفاده نمود که با بهره بری از پلکسی گلاس های رنگی، حروف دارای روشنایی خواهد بود بدون اینکه المان های نوری در حروف مشخص باشد.

اس ام دی و پی وی سی در تابلو چلنیوم

اس ام دی ها امروزه به شکل های مختلفی در بازار الکترونیک موجود هستند و به فروش می رسند که یکی از انواع آنها اس ام دی های بلوکی هستند. اس ام دی های بلوکی در ساخت تابلو چلنیوم به عنوان روشنایی این تابلو بشمار می روند که در برندها و رنگ های متفاوتی موجود هستند و امروزه جهت تولید تابلو چلنیوم از نوع ضد آب آن استفاده می شود.
در مورد قرار گیری اس ام دی ها نیز باید عنوان نمود که بعد از ساخت تابلو چلنیوم، ورق های پی وی سی مطابق با حروف ساخته شده برش خورده و در نهایت اس ام دی ها روی پی وی سی مونتاژ و سیم کشی می شوند.

منبع تغذیه در تابلو چلنیوم

همانطور که گفتیم تابلو چلنیوم با استفاده از اس ام دی های بلوکی به مرحله روشنایی می رسد. اما نکته ای که می بایست در رابطه با روشنایی حروف چنلیوم عنوان نمود ولتاژ مورد نیاز اس ام دی ها است. اس ام دی های بلوکی معمولا جهت روشنایی نیازمند برق ۱۲ ولت هستند که مسلما نیازمند تبدیل برق ۲۲۰ شهری به ۱۲ ولت خواهند بود که انجام این عمل توسط منبع تغدیه یا همان پاور انجام خواهد گرفت.

تابلو چلنیوم ساده

این مدل از حروف چلنیوم با ظاهری ساده در رنگهای مختلف پلکسی گلاس و همچنین رنگهای متفاوت لبه چنلیوم ساخته می شود. در واقع باید گفت که تابلو چلنیوم از ابتدای ورود خود به حرفه تابلو سازی به صورتی کاملا ساده ساخته می شد که بعد از گذر سالها همراه با پیشرفت تکنولوژی و نوآوری های مجموعه های تابلو سازی این نوع از حروف برجسته به شکل ها و مدل های متنوعی ساخته شد.
اجزاء تشکیل دهنده این حروف عبارتند از:
لبه چنلیوم ، پلکسی گلاس ، SMD ، PVC و منبع تغذیه

تابلو چنلیوم پلکسی دوبل

تفاوت این مدل از حروف چلنیوم با حروف چلنیوم ساده ، استفاده از دو پلکسی گلاس با رنگ های متفاوت می باشد ، که استفاده از پلکسی گلاس در دو رنگ متفاوت در تابلو چلنیوم ، باعث زیبایی و دید بهتر تابلو خواهد شد.
استفاده از رنگ و تعداد پلکسی در این نوع از تابلو ها هیچ محدودیتی نخواهد داشت و با توجه به سفارش مشتری می توان این نوع از تابلو ها را با تلفیق چندین پلکسی گلاس در رنگ های مختلفی تولید و عرضه کرد.
اجزاء تشکیل دهنده این حروف عبارتند از:
لبه چنلیوم ، پلکسی گلاس در دو یا چند رنگ متفاوت ، SMD ، PVC و منبع تغذیه

تابلو چلنیوم RGB | تابلو چلنیوم هفت رنگ

تابلوهای چلنیوم RGB با استفاده از SMD های RGB ، کنترلر و پلکسی گلاس سفید ساخته می شوند.این تابلو ها هفت رنگ مختلف را از خود به نمایش می گذارند که در نوع خود از زیبایی خاصی برخوردار است.
اجزاء تشکیل دهنده این حروف عبارتند از:
لبه چنلیوم ، پلکسی گلاس سفید ، SMD RGB ، کنترلر، PVC و منبع تغذیه

تابلو چلنیوم فول کالر

SMD های فول کالر با ریموت کنترلر مخصوص ، قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ را دارند که استفاده از آنها در تابلو چلنیوم نیز می تواند معرف نوع دیگری از تابلو های چلنیوم در صنعت تابلو سازی باشد.
اجزاء تشکیل دهنده این حروف عبارتند از:
لبه چنلیوم ، پلکسی گلاس سفید ، SMD FULL COLOR ، کنترلر فول کالر ، PVC و منبع تغذیه

تابلو چلنیوم نور اندریک

نور اندریک اصطلاحی است که در مورد انواع حروف های برجسته به کار می رود و منظور از آن نور پردازی حروف از قسمت پشت می باشد که با این عمل بعد از نصب حروف برجسته شاهد روشنایی روی زمینه کار خواهیم بود. روش ساخت حروف نور اندریک به این شکل است که بعد از ساخت حروف، پایه هایی در قسمت پشت حروف تعبیه شده و در نهایت با کمی فاصله روی زمینه کار که می تواند شامل کامپوزیت، چوب ترمووود و دیگر موارد باشد نصب می شود.
اما یکی از زیباترین حروف های برجسته که از فروش و استقبال بسیار بالایی میان مشتریان برخوردار است حروف یا تابلو چلنیوم نور اندریک است که به روش های مختلفی قابل ساخت خواهد بود و مانند دیگر حروف های برجسته با استفاده از اس ام دی های بلوکی و نصب در قسمت پشت حروف، نور پردازی می شود.

 تابلو چلنیوم پانچ

یکی از نوآوری های عظیم در حرفه تابلو سازی را می توان قطع به یقین ، ساخت حروف برجسته چلنیوم پانچ عنوان کرد.
حروف برجسته چلنیوم پانچ به دلیل دارا بودن اشکال مختلفی مانند دایره ، ستاره و … که روی پلکسی گلاس توسط دستگاه لیزر برش داده می شود ، نور SMD را از قسمت های برش داده شده عبور می دهد ، که همین امر باعث شکست نور در تابلو خواهد شد و با عبور از کنار آن شاهد نمایی زیبا و چشم نواز خواهیم بود.

پانچ تابلو چلنیوم علاوه بر پلکسی گلاس می تواند روی لبه چنلیوم نیز انجام گیرد که در اشکال متفاوتی موجود می باشد. پانچ کردن لبه چنلیوم بعد از تولید رول چنلیوم در کارخانه های تولید کننده توسط دستگاه های مخصوص انجام می شود که انجام این عمل باعث می شود بعد از ساخت حروف چلنیوم، از نمای اصلی و لبه حروف شاهد نور پردازی به صورت پانچ باشیم.
مورد دیگری که باید به آن اشاره داشت این است که تابلو های برجسته پانچی فقط شامل حروف چلنیوم پانچ نمی باشد و در تابلو های برجسته استیل و نئون پلاستیک با تلفیق های متفاوت نیز به کار می رود.
عناوین مختلفی را که به این نوع تابلو ها نسبت می دهند عبارتند از:

تابلو چلنیوم پانچ ، تابلو چلنیوم الماسی ، تابلو چلنیوم ستاره ای ، تابلو چلنیوم نگینی ، تابلو چلنیوم اکلیلی و …

اجزاء تشکیل دهنده این حروف عبارتند از:
لبه چنلیوم ، پلکسی گلاس پانج شده در یک یا چند رنگ متفاوت ، SMD RGB یا فول کالر ، PVC و منبع تغذیه

تابلو چلنیوم کریستال

تابلو چلنیوم کریستال از دیگر حروف های جدید چلنیوم به شمار می رود.ساخت این مدل از حروف چلنیوم با استفاده از پلکسی گلاس شیشه ای و دانه های کریستال انجام می شود که در نوآوری ، از حروف های برجسته بسیار زیبا به شمار می روند.
لازم به ذکر است که دانه های کریستال را می توان در تمام حروف های برجسته دیگر نیز به کار برد.
SMD های استفاده شده در این مدل از تابلو ها می تواند با توجه به سلایق مشتریان و نوع سفارش به شکلهای RGB ، فول کالر و تک رنگ متفاوت باشد.
اجزاء تشکیل دهنده این حروف عبارتند از:
لبه چنلیوم ، پلکسی گلاس شیشه ای، SMD RGB یا فول کالر ، PVC و منبع تغذیه

 تابلو چلنیوم الماسی

تابلو چلنیوم الماسی در واقع نوعی نام مستعار می باشد که میان مشتریان مرسوم است و در واقع به همان تابلو چلنیوم پانچ و تابلو چلنیوم کریستال اطلاق می شود.
در واقع منظور از الماسی بودن حروف چلنیوم، رویت اولیه مشتریان نسبت به این نوع از حروف برجسته می باشد که به شکل الماس یا کریستال قابل مشاهده می باشد و اجزاء تشکیل دهنده آن نیز شامل ترانس تابلو چلنیوم و دیگر موارد در عناوین نام برده شده می باشد.

قیمت تابلو چلنیوم الماسی

گفتیم که تابلو چلنیوم الماسی از نام های دیگر حروف چلنیوم کریستال و حروف چلنیوم پانچ هستند که این حروف ها در دسته حروف های تابلو چلنیوم جدید نیز قرار می گیرند. البته ماهیت این دو حروف کاملا با یکدیگر متفاوت می باشد و در واقع باید عنوان نمود که حروف چلنیوم کریستال با استفاده از پلکسی شیشه ای یا کریستال ساخته می شود و حروف پانچ با ایجاد اشکال مختلف روی پلکسی و یا لبه چنلیوم ساخته می شود.
اما نکته مهمی که در ارتباط با قیمت تابلو چلنیوم الماسی باید یاد آور شد این است که در صورت ساخت حروف توسط پلکسی گلاس خرد شده یا کریستال مسلما قیمت حروف چلنیوم برجسته به مراتب بالاتر از نوع چلنیوم پانچ خواهد بود.

قیمت تابلو چلنیوم ستاره ای

تابلو چلنیوم ستاره ای معمولا به همان تابلو چلنیوم پانچ گفته می شود و نامی است که همانند تابلو چلنیوم الماسی بر روی حروف کریستال و پانچ گذاشته شده است. البته همانطور که عنوان کردیم حروف کریستال توسط متریال کریستال و یا پلکسی های خرد شده ساخته می شود و ماهیت آن مشخص است که با توجه به موارد گفته شده در مورد قیمت تابلو چلنیوم ستاره ای باید مبنای محاسبه را بر روی نوع حروف پانچ قرار داد.
معمولا پانچ های ایجاد شده روی حروف چلنیوم بر روی پلکسی گلاس و لبه چنلیوم قرار دارد که مسلما اگر پانچ بر روی هر دو متریال ایجاد شده باشد قیمت تابلو چلنیوم ستاره ای یا پانچ نسبت به پانچ بر روی یک متریال افزایش خواهد داشت

 تابلو چلنیوم طلایی

تابلو چلنیوم طلایی در این نوع از حروف صرفا به واسطه رنگ چلنیوم طلایی و پلکسی گلاس طلایی استفاده شده در حروف نام گذاری شده است و در واقع همان حروف چلنیوم است همراه با تفاوت رنگ لبه که در مدل های متنوعی مانند پانچ و دیگر انواع آن قابل ساخت است و در مقابل همین موضوع قیمت تابلو چلنیوم ستاره ای یا پانچ طلایی نسبت به دیگر مدل های آن دارای افزایش می باشد.

تابلو چلنیوم تلفیقی

یکی از محاسن و مزیت های ساخت تابلو چلنیوم در تابلو سازی تلفیق این نوع از حروف برجسته با دیگر تابلو های تبلیغاتی و دیگر حروف های برجسته می باشد که این مورد از مهمترین موارد انتخاب تابلو یا حروف چلنیوم به عنوان یک تابلو تبلیغاتی بشمار می رود.
در رابطه با تلفیق تابلو چلنیوم باید عنوان نمود که ایده پردازی و خلاقیت مجموعه های تابلو سازی می تواند از عوامل موثر و مفید در این رابطه باشد. در واقع نوآوری و ایده پردازی می تواند در خلق یک تابلو تبلیغاتی به عنوان یک اثر زیبا سازندگان تابلو مربوطه را به اهداف خود رسانده و مشتریان را در راستای کسب در آمد و بازاریابی محصولات و خدماتشان یاری نماید.
از تلفیق های تابلو چلنیوم با دیگر موارد و گذینه های تبلیغاتی می توان به مواردی چون تابلو چلنیوم و ترمووود، تابلو چلنیوم و تابلو لاس وگاسی، تابلو چلنیوم و حروف استیل، تابلو چلنیوم با زمینه کامپوزیت و فلز و بسیاری دیگر از موارد مشابه اشاره نمود.

 

تابلو چلنیوم باکس | تابلو چلنیوم گرد

تنوع در ساخت تابلو چلنیوم را می توان از محاسن این نوع از حروف برجسته عنوان نمود که ساخت تابلو چلنیوم باکس نیز یکی از انواع آن بشمار می رود. گاها برخی از طرح ها در سفارش یک تابلو تبلیغاتی چلنیوم به شکلی است که امکان ساخت آن به شکل معمول قابل اجرا نخواهد بود که در این صورت مجموعه تابلو سازی می بایست تابلو چلنیوم را به شکل باکس اجرا نماید.
مواردی مانند قطر قلم پایین و ابعاد کوچک از دلایل اصلی در ساخت باکس تابلو چلنیوم است که به شکل های لوگو اصلی، بیضی، دایره و دیگر اشکال قابل ساخت می باشد. باکس تابلو چلنیوم به شکل تمام پلکسی، چاپ و نصب استیکر روی پلکسی و یا تلفیق با دیگر متریال های موجود در تابلو سازی ساخته می شود.

 

مزایای تابلو چلنیوم

تا به اینجای مطلب با تابلو حروف برجسته چلنیوم آشنا شدیم و گفتیم که این تابلو تبلیغاتی در انواع مختلفی ساخته می شود. هر کدام از تابلو های تبلیغاتی دارای معایب و مزایایی هستند که مسلما مزیت یک تابلو می تواند دلیلی قاطع در جهت انتخاب توسط مشتریان باشد لذا در ادامه مبحث به نکاتی مهم در مورد مزیت های تابلو چلنیوم که باعث انتخاب گذینه ای مهم توسط مشتریان و خریداران می باشد خواهیم پرداخت.

تنوع در ساخت تابلو چلنیوم

در توضیحات بالا به اطلاعات مفیدی در مورد انواع تابلو چلنیوم پرداختیم که در واقع تمامی آنها اشاره دارد به تنوع در ساخت تابلو چلنیوم که یکی از مزیت های بارز این حروف برجسته بشمار می رود. تنوع در ساخت انواع تابلو تبلیغاتی می تواند از عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار یک تابلو به عنوان گذینه انتخابی مشتریان باشد که در مورد تابلو چلنیوم نیز به همین شکل می باشد.
به عنوان مثال ساخت حروف چنلیوم به شکل ساده در جهت تبلیغات بانک ها و مراکز دولتی می تواند مناسب باشد و در مقابل ساخت حروف چنلیوم پانچ، پلکسی دوبل و یا نور اندریک را می توان از گذینه های مناسب در تابلو مغازه فست فود ها، رستوران ها، کافی شاپ ها و مواردی مشابه عنوان نمود که این امر از مزایای تابلو چلنیوم بشمار می رود.

طول عمر تابلو چلنیوم

مزیت بسیار مهم دیگر در انتخاب تابلو چلنیوم در جهت تبلیغات محیطی، طول عمر این تابلو است که در میان انواع تابلو های تبلیغاتی از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار است. به طور کل متریال های تشکیل دهنده تابلو چلنیوم از مناسب ترین گذینه ها در تولید این حروف برجسته هستند که البته برندهای معتبر و مرغوب نیز می بایست در ساخت در نظر گرفته شوند.
از مواردی که در افزایش دوام تابلو چلنیوم موثر می باشد به کار گیری لبه آلومینیومی یا همان چنلیوم در ساخت می باشد. همانطور که می دانیم آلومینیوم از متریال های با دوام در بسیاری از صنایع بشمار می رود که در تابلو سازی و ساخت حروف چنلیوم نیز به همین شکل خواهد بود.
جهت مقاوم سازی بیشتر چنلیوم در برابر شرایط مختلف جوی، این نوع از آلومینیوم را طی فرایندهایی در کارخانه مقاوم سازی می کنند که اصطلاحا به آن آنادایز یا آنودایز گفته می شود. همچنین جهت مقاوم سازی بیشتر، نواری اسفنجی دور تا دور رول های چنلیوم قرار می دهند تا بعد از ساخت حروف باعث عدم نفوذ گرد و غبار داخل حروف باشد که مسلما این عمل در طول عمر اس ام دی ها و پلکسی گلاس و در کل طول عمر حروف ساخته شده خواهد بود.

تنوع رنگ در تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم را می توان در رنگ های متفاوتی تولید کرد که رنگ بندی آن شامل پلکسی گلاس، لبه چنلیوم و اس ام دی های به کار رفته در حروف خواهد بود. اولین موردی که در ساخت تابلو چلنیوم از تنوع رنگ بالایی برخوردار است، پلکسی گلاس می باشد. پلکسی گلاس ها در برندهای مختلفی همراه با تنوع رنگ بالایی تولید می شود که این موضوع از مزیت های ساخت چنلیوم بشمار می رود. لبه چنلیوم و اس ام دی ها نیز به همین ترتیب در رنگ های مختلفی موجود می باشند که این دو مورد هم شامل مزیت ها در ساخت و تولید تابلو چلنیوم خواهد بود.

مصرف برق پایین در تابلو چلنیوم

امروزه مصرف متعادل برق امری مهم و حیاتی در زندگی بشر می باشد که علاوه بر ذخیره و عدم به هدر رفتن انرژی، از نظر اقتصادی نیز در زندگی افراد موثر است که تابلو چلنیوم هم با توجه به قابلیت نور پردازی می تواند شامل موارد مصرفی در انرژی برق بشمار رود.
در ابتدای ورود تابلو چلنیوم به تابلو سازی، این نوع از حروف توسط لامپ های نئون یا همان تابلو نئون نور پردازی می شد که دارای معایبی مانند یکدست نبودن نور، شکستن نئون و اتمام شارژ گاز بود که در کنار آنها مصرف برق نیز از مواردی مهم بشمار می رفت.
با گذر زمان و ورود اس ام دی های بلوکی به تابلو سازی، نور پردازی در تابلو چلنیوم تغییر یافت و در واقع روشنایی حروف چلنیوم با استفاده از اس ام دی ها انجام گرفت به طوری که امروزه تابلو نئون جایگاهی در روشنایی تابلو چلنیوم را ندارد و در برابر آن، تکنولوژی ساخت در اس ام دی ها روز به روز در حال تغییر و تحول می باشد که در نهایت منجر به مصرف برق پایین در تابلو چلنیوم خواهد بود که این موضوع نیز از دیگر مزایا در ساخت حروف برجسته چلنیوم بشمار می رود.

روش ساخت تابلو چلنیوم

به طور کلی تابلو های تبلیغاتی در کارگاه های تابلو سازی با استفاده از ابزار و ماشین آلات مختص به خود ساخته می شوند که تابلو چلنیوم هم به همین صورت به مرحله تولید می رسد. اما نکته ای که آگاهی و دانش آن خالی از لطف نیست، دو روش متداول در ساخت تابلو چلنیوم است که پیشنهاد می شود به مطالعه این مورد نیز بپردازیم.

ساخت تابلو چلنیوم به روش دستی

در ابتدای مطلب به متریال های ساخت در حروف برجسته چلنیوم پرداختیم و متوجه شدیم که پلکسی گلاس، اس ام دی، پی وی سی و رول چنلیوم از اصلی ترین متریال ها در ساخت این حروف بشمار می رود. در مورد ساخت چلنیوم به روش دستی باید اینگونه گفت که در ابتدا تابلو مورد نظر توسط طراح مجموعه تابلو سازی طراحی شده و در مرحله بعد نوبت به برش پلکسی گلاس می رسد که این کار توسط دستگاه برش لیزر انجام می گیرد.
بعد از برش لیزر نوبت به ساخت حروف چنلیوم می رسد که این کار توسط نیروهای انسانی مجرب به نام حروف ساز چنلیوم انجام می گیرد؛ به این صورت که تمام خم کاری ها و ایجاد زوایا در لبه چنلیوم تماما به شکل دستی همراه با ابزارهای مربوطه و بدون دخالت دستگاه انجام می شود.

ساخت تابلو چلنیوم با دستگاه

تنوع پذیری و حس خلاقیت در حرفه تابلو سازی مدیران و صاحبان این مشاغل را در تمام عمر شغلی خود تشویق به نوآوری ها همراه با کاهش ضریب خطاها و تسریع در تولیدات نموده است؛ لذا در رابطه با همین مورد مخترعان و تولید کنندگان ماشین آلات صنعتی نیز همه روزه در پی تولیدات نو و مدرن می باشند که یکی از آنها در دهه حاضر تولید و ساخت دستگاه حروف ساز چنلیوم است.
عملکرد دستگاه حروف ساز چنلیوم به این شکل است که رول چنلیوم در قسمتی از دستگاه قرار داده می شود و بعد از آن شخص اپراتور با استفاده از سیستم کامپیوتر و یک نرم افزار رابط مبادرت به ارسال اطلاعات طرح روی دستگاه می نماید و با انجام این مراحل تمام زوایا و خم کاری های لبه چنلیوم توسط دستگاه حروف ساز چنلیوم انجام می گیرد و در نهایت توسط نیروهای انسانی، لبه چنلیوم دور تا دور پلکسی گلاس چسبانده می شود.

قیمت تابلو چلنیوم

حال که با تابلو چلنیوم و انواع آن آشنا شدیم بهتر است به یکی از موضوعات مهم در مورد این نوع از حروف برجسته بپردازیم که آن هم قیمت تابلو چلنیوم است. هر کدام از تابلو های تبلیغاتی در صنعت تابلو سازی به روش های متفاوتی قیمت گذاری می شوند که معمولا از عمده روش های آن می توان به قیمت گذاری برحسب متر مربع و متر محیط اشاره نمود که در رابطه با همین موضوع باید گفت قیمت تابلو چلنیوم بر حسب متر محیط می باشد.
منظور از متر محیط در قیمت گذاری عبارت است از متر کردن دور تا دور حروف ساخته شده که این عمل علاوه بر تابلو چلنیوم در مورد دیگر حروف های برجسته نیز انجام می گیرد.
همانطور که در این مطلب گفته شد تابلو چلنیوم را می توان توسط انواع متریال های مربوط به خود تولید نمود که مسلما این مورد می تواند تاثیر مستقیم بر روی قیمت تابلو چلنیوم داشته باشد. به عنوان مثال لبه چنلیوم در انواع و برند های مختلفی تولید می شود که هر کدام از نظر کیفی و شکل ظاهری که می تواند ساده و یا پانچ باشد با یکدیگر متفاوت می باشند و کاربرد آنها می تواند روی قیمت حروف ساخته شده تاثیر گذار باشد.
مورد دیگری که قیمت تابلو چلنیوم را تغییر خواهد داد کاربرد پلکسی گلاس در آن است. به عنوان مثال ساخت حروف برجسته چلنیوم پلکسی دوبل قیمت بالاتری نسبت به حروف چلنیوم نوع ساده خواهد داشت. از دیگر مواردی که در قیمت گذاری تابلو چلنیوم می بایست به آنها اشاره داشت عبارتند از نوع اس ام دی به کار رفته، رنگ لبه چنلیوم و تلفیق چلنیوم با دیگر حروف های برجسته که در نهایت همانطور که عنوان شد بعد از ساخت حروف، محاسبه قیمت تابلو چلنیوم بر حسب متر محیط انجام می گیرد.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۷۳۸۱۵۸۰۹ و ۰۷۷۳۷۲۶۲۸۳۳ تماس بگیرید.

کانون ایده برتر پارس، کانون ایده برتر پارسه، کانون ایده برتر، استاندارد سازی، استاندارد سازی تابلو، استاندارد سازی فعالیت های روابط عمومی، شناسنامه تابلو، مشاوره و برنامه ریزی، مشاوره و برنامه ریزی در روابط عمومی، استانداردسازی نظام تبلیغاتی، استاندارد سازی فعالیت های روابط عمومی، اجاره بیلبورد، اجاره بیلبورد در عسلویه، اجاره بیلبورد در پارس جنوبی، اجاره بیلبورد در منطقه ویژه پارس، اجاره بیلبورد در فرودگاه عسلویه، تبلیغات در عسلویه، تبلیغات در پارس جنوبی، تبلیغات در فرودگاه عسلویه، فروشگاه محتوا، تولید محتوا، فروشگاه تولید محتوا، فروشگاه ایده برتر، فروش طرح لایه باز، فروش طرح، فروش عکس، فروش طرح لایه باز مجله، فروش متن، فروش تصویرسازی، فروش وکتور، هدایای تبلیغاتی، چاپ، ایده برتر، مانیتورینگ روابط عمومی، استاندارد سازی نظام گرافیکی، تابلو تبلیغاتی، بیلبورد، استرابورد، تابلو سردرب، تابلو معرف کاربری، روابط عمومی الکترونیک، آژانس خلاق ایده برتر

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *