کتاب مانیتورینگ روابط عمومی منتشر شد

کتاب مانیتورینگ روابط عمومی منتشر شد

کتاب مانیتورینگ روابط عمومی به قلم علی بروغنی کارشناس ارشد ارتباطات الکترونیک منتشر شد.
این کتاب برای مدیران و کارشناسان حوزه روابط عمومی شرکت های دولتی و صنعتی تدوین و در تابستان ۱۳۹۹ به چاپ رسید.
خلاصه کتاب:
وقت آن رسیده است که روابط عمومی‌ها به‌عنوان ویترین شرکت پیش‌قدم شده تا با عبرت گرفتن از ویروس کرونا به روابط عمومی الکترونیک به‌طور کامل و تخصصی ورود کنند و به‌عنوان پیشرو چراغ راه سایر ارکان شرکت باشند.
ویروس کرونا نوعی خشم طبیعت نسبت به انسان‌ها بود. شاید تاکنون توجه نکرده‌ایم که این حجم از مصرف روزانه بنر و کاغذ توسط روابط عمومی‌ها و حجم بالاتر تردد به خاطر انجام کارها چه آسیب عظیمی به محیط‌زیست وارد می‌کند. وقت تغییر است، یک تغییر بزرگ، با الکترونیک شدن و کم کردن ترددها پاسخ مناسبی به این خشم درست طبیعت بدهیم. بخشی از این مسئولیت بزرگ که لازمه بقای بشر در کره زمین است به عهده روابط عمومی‌ها است.
این‌یک تفاوت در زمان است، دنیای ما انسان‌ها برای بقا به تغییرات شگرفی نیاز دارد، دوران پسا کرونا دنیای جدیدی است، تماس حداقلی و ارتباط مجازی حداقل این تغییر است که خود تغییر بزرگ‌تری را رقم می‌زند، تغییر را از همین امروز آغاز کنیم.
در فصل اول این کتاب که به‌عنوان یک برنامه کاربردی سعی می‌کند با شناخت عملکردی از اهداف، برنامه‌ها و شرح وظایف روابط عمومی‌ها به استانداردسازی نظام گرافیکی و تبلیغاتی بپردازد و همچنین شیوه کاربردی برنامه‌وبودجه نویسی روابط عمومی را به‌اختصار توضیح دهد. این توضیحات مقدمه‌ای است بر آنچه می‌خواهیم به آن بپردازیم، الزام به الکترونیک شدن.
در تعریف روابط عمومی الکترونیک به نحوه به‌کارگیری فناوری‌های جدید ارتباطی و شیوه‌های نوین اطلاع‌رسانی در جهت ارائه خدمات به‌طور لحظه‌ای به‌منظور تحقق اهداف روابط عمومی اشاره‌شده است.
هدف نهایی روابط عمومی الکترونیک رسیدن به‌روزی است که بتوان تمام خدمات و نیازهای روابط عمومی در مرحله اول و کل شرکت درنهایت را به‌راحتی و حتی بدون نیاز به مراجعه به پایگاه‌های مختلف، تنها بااتصال به یک پایگاه واحد انجام داد.
اما بحث روابط عمومی الکترونیک در حال حاضر اطلاع‌رسانی به‌موقع با استفاده از به‌روزترین فناوری‌های موجود در این حوزه است.
بی‌اغراق سرعت در اطلاع‌رسانی، کاهش هزینه‌ها و احترام به محیط‌زیست اصلی‌ترین عنصری است که روابط عمومی الکترونیک را به روابط عمومی سنتی تحمیل می‌کند.
وقتی از اصول اولیه روابط عمومی عبور کرده و به یک استاندارد و توان اولیه برای اجرای برنامه‌های روابط عمومی برسیم نیاز هست تا این برنامه‌ها در حد امکان توسط نرم‌افزارهای موجود مدیریت شوند تا بتوانیم به اهداف روابط عمومی الکترونیک نزدیک‌تر شویم.
برای شروع یک اتاق کوچک و زیبا به‌صورت کاملاً اختصاصی و امن ایجاد کنید. در این اتاق نیاز به یک کامپیوتر داریم که به چند نمایشگر متصل ‌شود که هر نمایشگر یک حوزه فعالیت را پوشش می‌دهد و هم‌زمان یک سیستم آرشیو امن و قدرتمند و قطعاً اینترنت پرسرعت که این سیستم را پشتیبانی کند.
در اتاق مانیتورینگ ایجادشده به چند نرم‌افزار، نمایشگر، هارد، کلاینت و دوربین مداربسته نیاز داریم تا زیرساخت ما برای شروع فراهم شود.
زمانی که بخش سخت‌افزاری اتاق مانیتورینگ آماده شد نیاز به یک سری محتوا به‌عنوان خوراک برای بستر دیجیتال فراهم‌شده داریم که در فصل دوم به‌طور خلاصه به آن می‌پردازیم. بعد از آماده شدن بستر و محتوا، باید برای انتشار محتوا برنامه داشته باشیم که در فصل سوم و چهارم به معرفی نرم‌افزار دیجیتال ساینج و نرم‌افزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی می‌پردازیم، در فصل پنجم به مدیریت رسانه‌های سنتی‌تر مثل روزنامه‌ها و سایت که هنوز قدرت نفوذ خود را از دست نداده‌اند پرداخته می‌شود.
تابلوها هنوز کارکرد خود را از دست نداده‌اند و می‌توان برای بخشی از سیستم اطلاع‌رسانی روی آن حساب باز کرد که در این کتاب سعی شده با شیوه مدیریت صحیح تابلوها و کنترل آن‌ها با دوربین مداربسته بتوانیم آن‌ها را نیز در قاب مانیتور مدیریت کنیم.
نکته کاربردی این کتاب در حقیقت آماده کردن خدمات روابط عمومی در قالب یک ساختار برای برون‌سپاری حجمی کارها با رعایت صرفه‌جویی است که جداول و شیوه واگذاری هر خدمت به‌اختصار شرح داده‌شده است.
امیدوارم این کتاب بتواند بانظم دهی و به‌روز کردن خدمات روابط عمومی گامی کوچک برای فرصت‌های پژوهشی در حوزه روابط عمومی فراهم کند تا با توسعه خدمات به یک روابط عمومی تراز اول تبدیل شویم.
جهت خرید فایل پی دیاف کتاب می توانید با مراجعه به سایت ایده برتر به آدرس idea-bartar.ir مراجعه کنید.
لینک خرید کتاب:

کتاب مانیتورینگ روابط عمومی PDF

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *