تابلو پیام رسان- ال ای دی روان (LED)

تابلو, تبلیغات محیطی, وبلاگ admin 09 مه 2021
تابلو روان (LED ، قیمت ، انواع و مزایا)

تابلو روان (LED)

 

تابلو روان :

تابلو روان یکی از تابلوهای تبلیغاتی از نوع دیجیتال است که با اسامی متعددی همچون تابلو روان ، تابلو ال ای دی متحرک ، تابلو LED  و تابلو دیجیتال در بازار و بین کسب و کارها شناخته می شود . تابلو روان یکی از تابلوهایی که شما می توانید با استفاده از آن نام برند ، نام محصولات و اشکال متعددی از آن را به صورت نورهای رنگی همراه با افکت ها و انیمیشن های زیبا به نمایش بگذارید . تابلو روان این قابلیت را دارد که به راحتی بتوانید با استفاده از نرم افزار و کنترلر محتوای تبلیغاتی آن را تعویض نمایید . این تابلوها به صورت تک رنگ ، سه رنگ ، هفت رنگ و فول کالر قابل اجراست .

 

 

مدل اول از تابلو ال ای دی

 

یکی از روش های ساخت و پیاده سازی تابلو ال ای دی ، تابلو ال ای دی روان یا همان تابلو روان است . تابلو روان تابلویی است که قادر است هر گونه تصاویر و کلمات کلیدی که برای تبلیغات محصولات و خدمات خود نیاز دارید را همراه با افکت ها و نورپردازی های ویژه به صورت فول کالر و انیمیشن های زیبا ، به نمایش بگذارد و چشم هر رهگذری را خیره کرده و سبب حیرت تماشاگران شود .

به طور کل تابلو ال ای دی به سه شکل متفاوت قابلیت اجرا دارد که عبارتند از :

تابلو روان

 

 

مدل دوم از تابلو ال ای دی

 

 

تابلو ال ای دی روان :

تابلو ال ای دی روان قادر است کلمات تبلیغاتی شما را به شکل های متفاوت و در زاویه های مختلف و به صورت اشکال هندسی متعدد به نمایش درآورد . ماژول ها قطعات الکترونیکی هستند که وظیفه نمایش در تابلو ال ای دی روان را بر عهده دارند.

 

 

مدل سوم از تابلو ال ای دی

 

 

تابلو روان یا تابلو led  چیست ؟

در ساخت تابلوهای تبلیغاتی مدرن از روشهای زیادی استفاد می شود که یکی از این روشها ساخت تابلو روان می باشد . تابلو روان یک نمایشگر است که به صورت دیجیتال عمل می کند و ماژول ها ایفا کننده نقش اصلی در نمایش دیجیتالی آن هستند . استفاده از ماژول در انواع تابلو تبلیغاتی دیگر به جز تابلو ال ای دی و تلویزیون شهری کاربردی ندارد .

 

 

مدل چهارم تابلو ال ای دی

 

 

قطعات تابلو روان :

قطعات تشکیل دهنده تابلو روان شامل ماژول ،  منبع تغذیه ، برد کنترل  و فریم می باشد .

 

 

مدل ششم از تابلو ال ای دی

 

 

ماژول چیست ؟

 

تعریف ماژول تابلو روان  :

ماژول ها در واقع بلوک های ال ای دی هستند که قابلیت جداسازی و پیوند مجدد را دارند و با استفاده از یک کابل که فلت نام دارد به صورت سری در کنار هم قرار می گیرند و تشکیل تابلو ال ای دی را می دهند . ماژول ها تعیین کننده رنگ های نمایشی در تابلو روان هستند و هر چه کیفیت ماژول در تابلو روان بالاتر باشد سبب درخشندگی و انتشار نور بهتر از تابلو می شود به همین دلیل نوع ماژول مصرفی یکی از عوامل موثر در قیمت تابلو روان به حساب می آید .

 

 

مدل هفتم از تابلو ال ای دی

 

جریان مصرفی در ماژول ها چقدر است ؟

محاسبه میزان جریان مصرفی در هر ماژول فول کالر به نوع اسکن ماژول ها و تعداد ال ای دی های بکار رفته در ماژول ها بستگی دارد.

 

کنترلر یا برد کنترل تابلو ال ای دی چیست ؟

برد کنترلر تابلو روان وظیفه برنامه ریزی انیمیشن نمایشی در ساخت تابلو تبلیغاتی به روش ال ای دی را بر عهده دارد .  نرم افزار تابلو روان بر روی کامپیوتر نصب می شود و کاربر براحتی می تواند متن دلخواه خود را با فونت و رنگ مدنظر به نمایش درآورد . هر کنترلر حاوی یک پورت ورودی usb  می باشد که از طریق آن می تواند به فلش متصل گردد .  پس از طراحی انیمشن نمایشی متحرک  توسط نرم افزار تابلو روان  ، فایل ایجاد شده را بر روی یک فلش کپی می کنند و با اتصال فلش به درگاه usb موجود بر روی برد کنترل ، فایل موجود در حافظه ذخیره شده و به اجرا در می آید و یک قطعه به نام هاب وظیفه برقراری ارتباط بین فایل کنترلر و ماژولهای ال ای دی را دارد که پس از کپی نمودن فایل در حافظه برد کنترل ، می توان فلش را از usb جدا نمود . مدل های متفاوتی از برد کنترل موجود است که از جمله آنها می توان به مواردی همچون CPOWER ، M31 ، M20 ، C10 و HD-Q41 اشاره نمود .

 

 

مدل نهم از تابلو ال ای دی

 

منبع تغذیه تابلو روان :

منبع تغذیه یکی از متریالهایی است وظیفه تامین برق مورد نیاز ماژول ها را بر عهده دارد و نام دیگری که برای آن بکار می رود پاور می باشد . منبع تغذیه سوئیچینگ مخفف کلمه Switch-Mode Power Supply می باشد که یک نوع منبع تغذیه الکترونیکی است که حاوی یک کنترلر سویچینگ است تا بتواند میزان توان الکتریکی را به ولتاژ قابل استفاده برای یک ابزار یا دستگاه بدل نماید . یکی از بزرگترین مزیت های ترانزیستورها این است که به صورت مداوم در حال خاموش و روشن شدن هستند تا بتوانند کمترین اتلاف توان را داشته باشند این امر سبب می شود ولتاژ خروجی که در منابع تغذیه سوئیچینگ بکار می روند توسط ترانزیستورها طبق تنظیمات انجام شده خاموش و روشن شوند که این مزیتی قابل توجه نسبت به منبع تغذیه خطی است که با اتلاف انرژی در ترانزیستورها ، راندمان کار را کاهش می دهند .

یک منبع تغذیه سوئیچینگ به راحتی جریان و ولتاژ را کنترل می کند و بسته به نوع خروجی میزان ولتاژ لازم را تولید خواهد نمود و می توانند بدون هیچ اتلاف انرژی از صد در صد راندمان بهره ببرند .

 

 

مدل یازدهم از تابلو ال ای دی

 

واشر آب بندی تابلو روان  :

تابلو روان بیشترین کاربرد را در فضای بیرونی در حوزه تابلوسازی دارند .

 

حال تابلوهای فضای شهری بویژه تابلو دیجیتال همچون تابلو ال ای دی روان لازم است آب بندی شود تا ماژول های آن از آسیب مصون بمانند برای اینکار از چسب های مخصوص و واشر آب بندی بهره می برند .

 

 

مدل یازدهم از تابلو ال ای دی

 

عوامل موثر در قیمت تابلو روان

 

قیمت تابلو روان :

  1. تابلو ال ای دی  به دو شیوه آفلاین و آنلاین قابل طراحی و پیاده سازی است تفاوت این دور روش این است که در روش نصب تابلو تبلیغاتی led  به روش آنلاین از وسیله ای با نام ویدیو پروسسور استفاده می کنند که این وسیله قادر به نمایش تصاویر و ویدیوها به صورت ناهمگون و در ابعاد بزرگتر و بیشتر است . در ساخت تابلو ال ای دی به این روش به جای ذخیره انیمیشن در حافظه تابلو از یک دستگاه گیرنده تلویزیونی استفاده می شود . تصاویر ، نوشته های متحرک و ویدیوها با ورودی های متفاوت توسط این پروسسور به صورت منظم و پشت سر هم به نمایش گذارده می شوند  به علت استفاده از این ابزار قیمت تابلو روان به شیوه آنلاین بیشتر از آفلاین می باشد .
  2. تعداد رنگ هایی که در نمایش تابلو موثرند بستگی به نوع ماژول ها دارند و همین امر یکی دیگر از عوامل تعیین قیمت است .
  3. اندازه و ابعاد تابلو روان نیز از جمله فاکتورها جهت تعیین قیمت تابلو روان می باشد .
  4. قاب تابلو روان یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت تابلوست .
  5. نوع لامپ های مورد استفاده در ماژول ها
  6. برد یا مین برد تابلو روان نیز از عواملی است که می تواند سبب کاهش یا افزایش قیمت تابلو روان باشد . مین برد حاوی چند نوع متفاوت U60 ، U6B ، U62 ، U63 ، D10 ، D20 ، D30 ، C10 و C30
  7. قیمت تابلو ال ای دی روان بر اساس ابزارهایی که در ساخت آنها مورد استفاده واقع می شود و نوع گارانتی هر یک از آنها محاسبه می شوند . تعداد رنگ های بکاررفته ، کیفیت ماژول ها ، قالب تابلو و دیگر فاکتورها از عوامل کلیدی برای تعیین قیمت تابلو ال ای دی روان هستند .

 

 

مدل دوازدهم از تابلو ال ای دی

 

گارانتی تابلو روان :

تابلوهای روان معمولا همگی دارای گارانتی ۱۸ تا ۳۶ ماهه هستند و تابلوهایی که برای فضای باز سفارش داده می شوند کاملاً ضد آب هستند و در صورت نفوذ آب به داخل آنها محصولات قابل عودت می باشند .

 

فروش تابلو روان :

فروش تابلو روان به صورت پک کامل ، تلویزیون شهری ، ماژول تابلو روان ، قاب تابلو روان ، ترانس و دیگر متریال ها به صورت جداگانه انجام می پذیرد .

 

 

مدل سیزدهم از تابلو ال ای دی

 

انواع تابلو روان :

  • تابلو روان ال ای دی تک رنگ که می تواند حاوی هر یک از رنگ های سبز ، قرمز ، آبی و سفید به تنهایی باشد .
  • تابلو روان ال ای دی سه رنگ که می تواند در دو نوع RG2 و RB2 اجرا شود.
  • تابلو روان ال ای دی هفت رنگ که یک نوع از آن RGB2  می باشد.
  • تابلو ای ای دی فول کالر همچون تلویزیون شهری

 

 

مدل نوزدهم از تابلو ال ای دی

 

 

مشخصات تابلو روان :

  1. قابل اجرا به صورت فول کالر
  2. قابل برنامه ریزی به شیوه های دلخواه
  3. قابلیت اجرا به شیوه های تبلیغات محیطی ، تابلو سالنی و تابلو سر درب
  4. قابل پیاده سازی در سایزها و اندازه های دلخواه

 

 

مدل چهاردهم تابلو ال ای دی

 

چه عواملی در تعیین اندازه تابلو روان موثر هستند ؟

اندازه استانداری که برای این نوع تابلوهای تبلیغاتی مدرن استفاده می شود بیشتر در ارتفاع ۱۶ و طول ۳۲ می باشد اما با توجه به انتظاری که از ساخت تابلو تبلیغاتی داریم  و همچنین مکان نصب تابلو تبلیغاتی این اندازه ها می تواند متغیر باشد .

 

مدل هجدهم از تابلو ال ای دی

 

مزایای تابلو روان :

  • متحرک بودن متن نمایشی باعث جذابیت بصری و در نتیجه جذب بیشتر مشتری از طریق ساخت و نصب تابلو ال ای دی می گردد.
  • تابلو ال ای دی روان همچون تلویزیون شهری قابلیت اجرا در تمام رنگهای دلخواه شما را دارد . روانشناسی رنگ ها در تبلیغات با توجه به نوع کسب و کار بسیار حائز اهمیت است اما در ساخت تابلو روان بیشتر از رنگ های قرمز ، سبز ، سفید و آبی استفاده می شود .
  • برای اجرای تابلوهای برجسته روان به علت استفاده از ماژول های ال ای دی نیاز به استفاده از ولتاژ بالا نیست .
  • دارای عمر مفید است بنابراین می توانید از آن به عنوان تابلو سر در مغازه برای مدت طولانی استفاده نمایید  .
  • قابلیت برنامه ریزی به شیوه دلخواه و ایجاد تصاویر گرافیکی ، نمایش ویدیویی و متن های جذاب با رنگ های  مورد پسند شما را دارد .
  • دارای شدت نور و کیفیت خارق العاده می باشد .
  • درگیر نمودن حافظه دیداری رهگذران و تاثیرگذاری ماندگار
  • ساخت تابلو تبلیغاتی روان به شیوه Outdoor  کاملاً ضد آب بوده و قابل نصب در محیط های باز می باشد .
  • قابلیت تعویض فایل موجود در حافظه تابلو ال ای دی و برنامه ریزی مجدد

 

 

مدل پانزدهم از تابلو ال ای دی

 

معایب تابلو روان :

  1. واردات بی رویه ماژول ها و تابلو چینی بی کیفیت و ارزان که دارای هیچ گارانتی و ضمانتی نمی باشند و پس از مدتی نور آنها کم رنگ شده و رنگشان تیره می گردد .
  2. ساخت تابلوی تبلیغاتی روان به شیوه های Indoor و Semioutdoor مقاومتی در برابر آب ندارند و فقط قابل نصب در مکان های بسته می باشند . البته این نکته قابل توجه است که  قیمت ماژول تابلو روان Indoor و Semioutdoor کمتر از نوع ماژولOutdoor می باشد .

 

 

مدل پانزدهم از تابلو ال ای دی

 

 

از چه رنگی استفاده کنیم تا ساخت تابلو تبلیغاتی مناسب داشته باشیم تا تبلیغ موثرتر واقع شود ؟

در ساخت تابلو ال ای دی ترتیب اهمیت رنگ ماژول های انتخابی به شرح زیر می باشند :

  • قرمز
  • سبز
  • سفید
  • آبی

 به ترتیب پرطرفدارترین رنگها برای نصب تابلو های تبلیغاتی زیر می باشند :

  • تابلو مغازه
  • تابلو شرکتی
  • تابلو فروشگاهی

 

مدل هفدهم از تابلو ال ای دی

 

قابلیت های تابلو روان :

  • قابلیت نمایش متون متعدد با فونت ها و زبان های متنوع
  • قابلیت نمایش تصاویر ، انیمیشن و فیلم با انواع فرمت ها
  • قابلیت تقسیم بندی تابلو به چند بخش متعدد و نمایش محتوای متنوعی در هر بخش با افکت های مختلف
  • امکان ایجاد حاشیه در دور تا دور نمایشگر ال ای دی با رنگ ها و طرح های مختلف
  • قابلیت کنترل از طریق کابل شبکه ، شبکه بیسیم و فیبر نوری
  • امکان تنظیم زمان خاموش و روشن شدن تابلو روان ال ای دی به صورت اتومات و یا از طریق نرم افزار
  • هیچ گونه محدودیتی در میزان ارسال موارد ذخیره شده و تغییر در نوع محتوای نمایشی ندارد .
  • قابلیت نمایش ساعت با فرمت های متعدد و در اشکال هندسی مختلف از جمله آنالوگ و دیجیتال
  • قابلیت نمایش پارامتر های محیطی همچون دما و رطوبت
  • امکان راه اندازی سیستم تهویه با استفاده از نرم افزار به صورت دستی یا اتومات

 

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۷۳۸۱۵۸۰۹ و ۰۷۷۳۷۲۶۲۸۳۳ تماس بگیرید.

کانون ایده برتر پارس، کانون ایده برتر پارسه، کانون ایده برتر، استاندارد سازی، استاندارد سازی تابلو، استاندارد سازی فعالیت های روابط عمومی، شناسنامه تابلو، مشاوره و برنامه ریزی، مشاوره و برنامه ریزی در روابط عمومی، استانداردسازی نظام تبلیغاتی، استاندارد سازی فعالیت های روابط عمومی، اجاره بیلبورد، اجاره بیلبورد در عسلویه، اجاره بیلبورد در پارس جنوبی، اجاره بیلبورد در منطقه ویژه پارس، اجاره بیلبورد در فرودگاه عسلویه، تبلیغات در عسلویه، تبلیغات در پارس جنوبی، تبلیغات در فرودگاه عسلویه، فروشگاه محتوا، تولید محتوا، فروشگاه تولید محتوا، فروشگاه ایده برتر، فروش طرح لایه باز، فروش طرح، فروش عکس، فروش طرح لایه باز مجله، فروش متن، فروش تصویرسازی، فروش وکتور، هدایای تبلیغاتی، چاپ، ایده برتر، مانیتورینگ روابط عمومی، استاندارد سازی نظام گرافیکی، تابلو تبلیغاتی، بیلبورد، استرابورد، تابلو سردرب، تابلو معرف کاربری، روابط عمومی الکترونیک، آژانس خلاق ایده برتر

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

preloader