تابلو ال ای دی چیست ؟

تابلو ال ای دی نوعی نمایشگر دیجیتالی است که ماژول ها یکی از اجرای اصلی و مهم آن تلقی می شوند و این ماژول ها هستند که نحوه نمایش کاراکترها و تصاویر برنامه ریزی شده در تابلو ال ای دی را به تصویر می کشند . در واقع یک تابلو ال ای دی با کنار هم قرار گرفتن قطعاتی نظیر ماژول ها ، منبع تغذیه یا پاور ، کنترلر و قاب تابلو ال ای دی ساخته و آماده نصب می شود . تابلو ال ای دی قادر است کاراکترها و تصاویر مدنظری را که برای تبلیغات در نظر گرفته اید را به شکل دلخواه و برنامه ریزی شده به نمایش درآورد و نظر هر رهگذری را جذب نماید . تابلو ال ای دی قابل نصب در هر مکانی است و می توان از آن به عنوان تابلو سر در مغازه و یا تبلیغات محیطی بهره برد . حال یک سوال مطرح می شود و آن اینکه :

ماژول تابلو ال ای دی چیست ؟

ماژول یک قطعه الکترونیکی قابل تعمیر و یا قابل تعویض است که بر اساس برنامه ای که برای آن در نظر گرفته می شود ورودی هایی را دریافت می نماید و پس از پردازش ورودی ها ، آنها را به عنوان خروجی به نمایش می گذارد . شما با استفاده از تابلو ال ای دی می توانید افکت ها و انیمیشن های ویژه ای با رنگ ها و نورپردازی های متفاوت را به نمایش بگذارید .

انواع تابلو ال ای دی :

تابلو ال ای دی ثابت :

در این روش نوشته و تصاویر نمایشی به صورت ثابت و بدون تحرک ایفای نقش می کنند و فقط از خود نور ساطع کرده و ذهن بیننده را درگیر می نمایند.

تابلو ال ای دی روان :

نوشته و تصاویر توسط تابلو ال ای دی روان به حرکت در می آیند و انیمیشن زیبایی را اجرا می کنند که خود تابلو ال ای روان دارای مدلهای زیر می باشد.

تابلو ال ای دی تک رنگ :  طراحی این مدل تابلو به گونه ای است که می تواند فقط یک رنگ را به معرض نمایش در آورد مثلا اگر شما رنگ قرمز را برای تابلوی تبلغاتی خودتان انتخاب می کنید همه نوشته ها و تصاویر با رنگ قرمز به نمایش گذاشته می شود.

تابلو ال ای دی سه رنگ : شما می توانید با طراحی این نوع تابلو تبلیغاتی از سه رنگ مجزا استفاده کنید مثلا بخشی از متن با رنگ قرمز ،  بخشی سبز و بخشی هم یک رنگ دیگر.

تابلو ال ای دی تمام رنگ : این مدل تابلو برآورده کننده تمام انتظارات از یک تابلوی تبلیغاتی می باشد که می توان هر چیزی شامل فیلم، عکس، تیزرهای تبلیغاتی و متن ها را در آن به معرض نمایش درآورد.

مزایای تابلو ال ای دی:

دارای مصرف برق کم

 طول عمر بیشتر

 ضد آب

به راحتی نمی شکند

می توان نور آن را به اندازه دلخواه تنظیم نمود

می توان از تصاویر انیمیشنی زیبا برای نمایش استفاده کرد

در صورت خرابی ماژول ها به راحتی می توانید آنها را تعویض کنید

در صورتی که از ماژول تک رنگ یا سه رنگ استفاده می کنید می توانید نوع رنگ نوشته خود را با تغییر ماژول ها تعویض نمایید