استاندارد سازی نظام گرافیکی

استاندارد سازی نظام گرافیکی

استاندارد سازی نظام گرافیکی

نشانه  LOG

استاندارد سازی نشانه (لوگو)

اصول استاندارد سازی نشانه از قبل ثبت شده :

۱-نشانه باید از طرف شرکت بصورت فایل لایه باز (کرل،کنور) به تمامی شرکت ها پیمانکاری که نیاز به اجرای نشانه در هر نوع خدماتی که داده می شود ارائه شود که با اجرای این ماده کوچکترین تغییراتی در اجرای نشانه بوجود نخواهد آمد.

۲-کد رنگ استفاده شده در نشانه می بایست بصورت خاص مشخص گردد.

CMYK

RGB

۳-نشانه نوشتاری ثبت شده در لوگو می بایست در کنار نشانه تصویری بصورت ثابت و بدون کوچکترین تغییر قرار گیرد.

۴-نشانه تصویری و نوشتاری برای کارهای تبلیغاتی می تواند بصورت افقی با حفظ تناسبی که ارائه می شود مورد استفاده قرار می گیرد.

۵-در بخش نشانه لاتین ،برای شناسایی کامل لوگو  پیشنهاد می شود به هیچ عنوان در کارهای داخل کشور از لوگوی لاتین استفاده نشود و این لوگو صرفآ در سر برگ نامه های خارج از کشور و یا نمایشگاه های برون مرزی و فقط با چیدمان و فونت پیشنهادی استفاده شود .

رنگ سازمانی Organization Colors

استاندارد سازی رنگ شرکت

بافت رنگ سازمانی از مهمترین قسمتهای استاندارد سازی نظام گرافیکی می تواند باشد به شرطی که اولآ بصورت کامل با ابلاغیه داخلی به تمام واحد های داخلی سازمان که می توانند به صورت مجزاء طرحهای مختلفی از جمله بنرهای مناسبتی ،کارت دعوت ، کارت تبریک ، استند و … برای شرکت چاپ و یا اجراء کنند لازم الاجراء بدانند ثانیآ نمونه چاپ اجراء شده می بایست توسط نماینده شرکت با کد رنگ کنترل شود

۱-رنگ های اصلی و فرعی سازمانی بر اساس استفاده و اولویت و همچنین نوع کار بر اساس کارشناسی و روانشناسی رنگ باید انجام شود.

توجه: طراح بنابر هدف از نوع کار می تواند از میزان درصد مختلف از این رنگ ها اعلام شده استفاده کند. استفاده استثناء از برخی رنگ های خارج از پالت رنگ اعلام شده فقط در صورت استثناء بودن کار مورده نظر امکان دارد نه در کلیات این نظام استاندارد سازی شده .

توجه:  هدف از رنگ سازمانی اینست که پس از چند سال مالکیت استفاده آن رنگ بصورت پیش فرض در بین شرکت های همراستا و یا عموم مردم برای شرکت باشد . برای این مهم پایبندی به این قوانین ضروری می باشد.

مثال:

۲-رنگهای اصلی :

CMYK

C: 100 M: 100 Y: 0 K: 10            C: 0 M: 100 Y: 100 K: 0              C: 0 M: 0 Y: 0 K: 40       

RGB

R: 59 G: 59 B: 138                     R: 237 G: 50 B: 57                    R: 169 G: 171 B: 174              

 

۳- رنگهای فرعی :

CMYK

  C: 100 M: 0 Y: 0 K: 0            C: 0 M: 60 Y: 100 K: 0                  C: 60 M: 0 Y: 40 K: 40        

RGB

R: 0 G: 152 B: 218                    R: 245 G: 134 B: 52                  R: 72 G: 136 B: 123              

حروفچینی TypeFaces

قلم های پیشنهادی جهت حروفچینی کلیه امور گرافیکی (چاپی و غیر چاپی ) مستلزم فرمی ساده خوانا و در عین حال قابل استفاده در اندازه های مختلف می باشد پیشنهاد می شود. با توجه به این موضوع برای حروفچینی فارسی قلم بدر و برای حروفچینی لاتین قلم  Times New Roman در نظر گرفته شود که طراحان موظف به استفاده از آنها هستند در صورت عدم وجود این دو قلم (فارسی ، لاتین ) قلم نازنین برای حروفچینی فارسی و قلم  Arial برای لاتین در نظر گرفته شود که بر اساس موضوعیت متن (متن اصلی، متن توضیحی ، سر تیتر ، تیتر و…) از حالتهای قلم های فوق استفاده نمایید.Plain , Italic , Bold , Bold Italic

مثال:

(Plain) : بدر

ا آ ب پ ت ث ج چ ح خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی

۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰

(Italic) :بدر

ا آ ب پ ت ث ج چ ح خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی

۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰

( Bold ) : بدر

ا آ ب پ ت ث ج چ ح خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی

۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰

( Bold Italic) : بدر

ا آ ب پ ت ث ج چ ح خ د ذ ر ز ژ س ش ص ض ط ظ ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی

۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰

Times New Roman): Plain)

a b c d e f g h I j k l m n o p q r s t u v w x y z

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰

Times New Roman): talic)

a b c d e f g h I j k l m n o p q r s t u v w x y z

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰

Times New Roman):Bold)

a b c d e f g h I j k l m n o p q r s t u v w x y z

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰

Times New Roman) :Bold Italic)

a b c d e f g h I j k l m n o p q r s t u v w x y z

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰

هویت سازمانی Organization Identity

هویت سازمانی ، هماهنگی میان تصویر خارجی و داخلی یک شرکت است . شخصیت یا هویتی بصری است که می تواند در مورد گروهی از محصولات مشابه و یا خدمات هم خانواده از یک منبع مشترک ، تحقق یابد که معمولا بر بازار فروش خاص و یا فعالیت اقتصادی عمومی یک شرکت تاثیر گذار است .

مثال:

نام شرکت: ایده برتر                                                          

نام فرد: سمانه گردون

سمت: مدیر مسئول و صاحب امتیاز                                                       

 آدرس:   استان بوشهر ،عسلویه، خیابان جمهوری، ساختمان شایان، واحد ۵ – کد پستی :۹۶۵۳۸۱۰۹۵۷

  اطلاعات تماس:  تلفن: ۳۷۲۶۲۸۳۳-۰۷۷  نمابر: ۳۷۲۶۲۸۳۳-۰۷۷  موبایل: ۰۹۱۷۳۸۱۵۸۰۹

آدرس سایت: www.idea-bartar.ir

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *