استانداردسازی تبلیغاتی (آگهی های رادیو و تلویزیون)

استانداردسازی تبلیغاتی (آگهی های رادیو و تلویزیون)

آگهی های رادیو و تلویزیون

اصول آگهی در رادیو و تلویزیون

* در ابتدا باید توجه بیننده را جلب کنید ، ۳ ثانیه اول حیاتی است .

* آگهی ها باید از نظر اجرا و سبک به نحوی باشد که بینندگان و شنوندگان به سادگی آنها را از برنامه های تلویزیونی و رادیویی تمیز دهند .

* پوشش و آرایش شخصیت های مورد استفاده در آگهی باید متناسب با عرف جامعه بوده و با موقیت سنی و اجتماعی آنها متناسب باشد.

* در آگهی ها باید معیار ها و ملاحظات فنی از جنبه های گوناگون آن مانند تصویر برداری تدوین ، صدا گذاری ، تناسب موسیقی و صدا بدقت رعایت شود.

* تمام ذهنتان را متوجه یک کار کنید در هر آگهی فقط یک داستان را بیان کنید . آن را دقیق مطرح کنید به گونه ای که بیننده را در گیر کند و در خاطر او بماند.

* آگهی ها باید از هر جهت منطبق بر موازین قانونی جمهوری اسلامی ایران باشد و با رعایت ادب اجتماعی ، احترام افراد و صدقات تولید شود.

* آگهی نباید مروج عقاید خرافی بوده و یا با بهره گیری از آن تهیه شود .

* به منظور رعایت احترام ، در آگهی های رادیو تلویزیونی استفاده از آیات قرآن کریم باید به شکل مستقل باشد.

* بطور کلی آگهی در تلویزیون از طریق این مراکز انجام میشود:

۱ – کنسرسیوم پذیرش و پخش پیام های بازرگانی برای شبکه های سراسری سیم و شبکه تهران و شبکه های ماهواره ای خبر ، العالم ، جام جم (۱ – ۲ – ۳) برای کالاها و خدمات ایرانی و محصولاتی که در ایران تولید می شود ولی دارای نام خارجی است (تحت لیسانس)

۲ – کنسرسیوم پذیرش و پخش آگهی های بازرگانی در شبکه های بند قبلی فقط برای کالاهای خارجی و نیز آگهی درون برنامه ای و حک آرم و تقویم برنامه برای کلیه مشتریان (ایرانی و خارجی)

۳ – دفتر پذیرش و پخش پیامهای بازرگانی از کلیه شبکه های سراسری رادیو

۴ – دفتر پذیرش و پخش پیامهای بازرگانی از شبکه های استانی

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *